A karantén első heteiben sokat ötelteltünk arról, hogyan tudnánk egyben tartani, összefogni és motiválni az otthonról dolgozó Salt csapatot. Az irodában könnyű dolgunk volt, mivel a személyes találkozások, meetingek és különféle programok alkalmával sokkal egyszerűbben tudott működni a kommunikáció, a feladatelosztás, az értékelés és visszajelzés. Viszont szerettük volna, ha a munkák iránti elköteleződés és lelkesedés a járványhelyzet ellenére sem lankad, így útjára indítottuk a Salt Szabadegyetemet.
A kezdeményezéssel a munkatársak szakmai fejlődését is támogatni akartuk. Első lépésként összegyűjtöttük azokat a témákat, amelyekről a legtöbben hallani szerettek volna. Ezt követően pedig önkéntes jelentkezőket toboroztunk, akik vállalták az előadások megtartását. A videókonferenciákat heti rendszerességgel tartottuk meg mindig ugyanabban az időpontban. Pár hét után már mindenki tudta, hogy ha csütörtök, akkor Salt Szabadegyetem 15 órától.
Eddig már készült prezentáció a nyomdai alapfogalmakról, a Webináriumról, a gamification alapokról, de szó esett a personal branding jelentőségéről és a sajtómunka sikerének titkáról is. Volt, aki kreatív íráshoz adott hasznos tippeket és tanácsokat, de olyan is volt, hogy valaki a járványhelyzet kezelését elemezte kríziskommunikációs szempontok alapján. Ezek mellett workshopokra is lehetett jelentkezni: egyik ilyen a time és feladat managementről szólt, a másik pedig egy izgalmas önismereti tréning volt.
Az előadássorozat annyira jól működött az online térben, hogy eldöntöttük, akkor is folytatni fogjuk a Szabadegyetemet, ha már visszatértünk az irodai léthez. Három hónap otthoni munkavégzés után, június 8-án találkozott újból a csapat, és örülünk, mert a Salt Szabadegyetem iránti érdeklődés nem csökkent, sőt! A következőkben is sok érdekes témával készülnek munkatársaink, a csapat pedig hálás, hogy részt vehet ezeken az alkalmakon.
A Salt Szabadegyetemi előadásoknak köszönhetően a grafikusok is betekintést nyerhetnek a PR és social munka rejtelmeibe, és fordítva, a PR munkatársak és social kollégák is megismerkedhetnek a kreatív csapat mindennapi kihívásaival. Hisszük: minél jobban ismerjük egymás munkáját, annál hatékonyabban és eredményesebben tudunk együtt dolgozni csapatként, Saltos közösségként.