Egy csipet só

Kilenc tanulság a kilenc éves Salt életéből

2021. március 09. - SaltComm

Molnár-Bánffy Kata, a Salt Communications egyik alapítója és vezetője fogalmazta meg a legfontosabb tanulságait a Salt első kilenc évének. Mellette illusztrációként Nagy István kreatív igazgató, a Salt másik alapítójának és vezetőjének grafikái láthatóak. Ebben a bejegyzésben mindketten a maguk eszközeivel – Kata verbálisan, István pedig vizuálisan – szeretné kifejezni mindazt, amit a Salt alapítása és 9 éve során megtanultak.

nyito_kep.jpg

01.jpg


01
Legjobb kommunikáció az őszinteség. Egymásközt is, az ügyféllel is. Akkor is, ha keserves néha őszintének lenni. A „mit mondjak neki?” kérdésre egy jó válasz van: az igazat, csakis az igazat. Akkor is, ha ügyfélről, akkor is, ha munkatársról, akkor is, ha konkurenciáról, akkor is, ha alvállalkozóról van szó. Ebben a kihívás valójában az, hogy magunkban tudatosítsuk, a másiknak pedig érthetően megfogalmazzuk, hogy mi is az igazság. De már ezért megéri.



02.jpg



02
A végén mindig előre menekültünk. Visszanézve ez eredményes stratégia volt. Nem tudjuk persze, mi lett volna, ha óvatosabbak vagyunk. A lépéskényszer a növekedés velejárója. Nem mindig kényelmes – jó lenne egy kicsit kiélvezni a jelen állapotokat –, de egyértelműen előre visz.

 

 

03.jpg
03
Egy kisvállalkozás tőkéje nem a bankban van, hanem az irodában, reggel kilenctől este fél hatig (a Salté legalábbis). Ha nincs home office, mert ebben az esetben persze otthon. Amiből építkezünk, az a munkatársaink kreativitása, okossága, lendülete, tudása. Az emberi erőforrás nem lebecsülhető. A munkabér nem költség, hanem befektetés.




04.jpg

 
04
A legnagyobb lecke a saját magunk lebirkózása az együttműködésekben. Elfogadni, hogy miben jobb a másik, és hagyni abban kiteljesedni. Azzal foglalkozni, amiben meg én vagyok jobb, és azon a területen húzni előre a csapatot. Nem összemérni, nem frusztrálódni, nem versenyezni, nem hasonlítgatni. Nagyjából ez a hosszú élet titka.

 


05.jpg

 


05
Sokszor nem mi találtuk meg a szövetségeseinket, hanem a szövetségeseink találtak meg minket. Nem jó az embernek egyedül.






06.jpg06
Amikor csak arra figyeltünk, mit szeretne az ügyfél, akkor elveszítettük az örömünket a munkában. (Bár lehet, hogy rövid távon több lett a bevételünk.) Amikor nem hittük el, hogy választani kell az ügyfél igényei és a magunk szakmai szempontjai között, hanem abban bíztunk, hogy lehet a kettőt együtt is érvényre juttatni, akkor jöttek az igazi sikerélmények és szerelemmunkák. Lehet, hogy az ügyfél a király, de a szakmai minőség a koronája. (Ugyanakkor nem bánjuk, hogy elhagytak minket azok az ügyfelek, akik nem kérték ezt a koronát. Hadd hordják az aranypapírt a jelmezkölcsönzőből.)



07.jpg


07
Lehet bátrabban kommunikálni. Elvégre erre tanítjuk az ügyfeleinket is. Miért hagynánk, hogy épp a cipész cipője legyen lyukas?

 

 

08.jpg

 

 
08
Ha van előnye bármi, hogy az ember öregszik, és több a tapasztalata, mint az esze, akkor az az, hogy bátran hagyatkozhat a zsigereire, a megérzéseire, a szívhangjára. Onnan szól a tapasztalat.





09.jpg

 

09
A kegyelem működik a cégek világában is. A gondviselés is. Nothing we experienced is lost. Semmi sem vész el abból, amit megtapasztalunk.

 

egyben.jpgxxx

Ha felvennéd velünk a kapcsolatot, írj nekünk a Salt Communications oldalán, az elérhetőségeket ITT találod.

A bejegyzés trackback címe:

https://egycsipetso.blog.hu/api/trackback/id/tr1516439898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása