Egy csipet só

A pandémiában felértékelődött a pr kommunikáció szerepe - United Partners kutatás

2020. június 24. - SaltVzh

A kommunikációs ügynökségek egyharmada számol elbocsátásokkal, és jövő év közepétől pozitív piaci változásokkal. Ugyanakkor a döntő többség szerint a pr kommunikáció felértékelődött a COVID-19 okozta válsághelyzetben, a vállalati és a válságkommunikáció keresett szolgáltatássá vált, míg a public affairs és a fogyasztói/márka marketing háttérbe szorult – derül ki a United Partners 61 közép-kelet-európai kommunikációs ügynökség bevonásával végzett online kutatásából.

A COVID-19 világjárvány erőteljesen befolyásolta az egyes szektorok működését, a vállalatok – ahogy ezt már a 2008-as gazdasági válság esetében is tapasztalatuk – első körben nyúltak a marketing és kommunikációs költségek visszavágásához. A United Partners ezért 61 közép-kelet-európai kommunikációs ügynökség bevonásával végzett online kutatást 2020. április 20. és május 5. között, hogy felmérje a pandémia hatását a pr és kommunikációs szektorra.

A kutatás alapján a koronavírus járvány egyértelműen negatív hatással volt a régióban működő vállalatok tevékenységére. A megkérdezett cégek kétharmada csökkentett üzemmódban működik, és 31%-uk számol elbocsátásokkal, ugyanennyien banki vagy állami pénzügyi támogatásokkal. Ennek ellenére 72,1% törekedik arra, hogy minden nehézség ellenére megpróbálja megtartani az alkalmazottakat, amíg a piac újra felélénkül.

A cégek döntő többsége azt gondolja, hogy a partnerek késleltetni fogják a szolgáltatások kifizetését, és arra kényszerülnek, hogy ők rendezzék a beszállítókat, de igazából a legnagyobb aggodalmuk, hogy elesnek az éves, hosszú távú szerződésektől. Ez különösen megnehezíti a tervezést és bizonytalanná teheti a jövőt.

kutatas_1.JPG

A pandémia miatt a vállalati (77%) és a válságkommunikáció (67,2%) szerepe felértékelődött, azonban az adatelemzés (26,2%), a médiafigyelés és közösségi médiafigyelés (34,4%), valamint a munkaadói márkaépítés (az employer branding, 36,1%) háttérbe szorult. A felmérés arra is rákérdezett, hogy melyek a legkevésbé keresett szolgáltatások: a public affairs és a fogyasztói/márka marketing (brand marketing) került ezen a területen az elsők közé.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az ágazatban működő vállalatok bevétel-csökkenése várhatóan jelentős lesz: kétharmaduk 10% és 50% közötti csökkenést prognosztizál. A United Partners meglátása szerint itt már nem arról van szó, hogy mennyi nyereségtől esik el adott esetben egy piaci szereplő, hanem, hogy túléli-e a krízist.

kutatas_2.JPG

Ugyanakkor a felmérés idején 24,6%-a a megkérdezett ügynökségeknek nem számított negatív változásra, ami a United Partners szerint arra utal, hogy az ágazat életképes, még ilyen szélsőségekkel is képes megbirkózni. A vállalatok többsége arra számít, hogy a válság elmúlik az év végére, és a korábbi üzleti forgalom 2021-ben rendeződik. 27,9% sokkal pesszimistább, és csak jövő év közepére teszik a gyógyulást, 16,4% pedig még ennél is későbbre.

kutatas_3.JPG

A megkérdezett ügynökségek azt gondolják, hogy minden negatívum ellenére a járvány okozta válsághelyzet két pozitív változást is hozott: egyrészt a pr kommunikáció szerepe felértékelődött, másrészt az ügynökségek alkalmazkodva az új helyzethez innovatív megoldásokhoz nyúltak. A cégek 80%-a dolgozott ki új innovatív módszereket, eszközöket, új szolgáltatásokat.

Forrás: a United Partners kutatása innen letölthető

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egycsipetso.blog.hu/api/trackback/id/tr2015913266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása