Amikor Kesha 2009-ben megjelentette Tik Tok című kislemezét, valószínűleg senki sem gondolta, hogy több mint egy évtizeddel később ugyanerre a névre keresztelt közösségi oldalon fogunk lógni. A TikTok mára már megkerülhetetlen felület a közösségi médiában, és manapság a legnagyobb felhasználói bázissal rendelkezik. A fiatalok imádják, a felnőttek nagy része meg sem próbálja megérteni – pedig valószínűleg még ők is találnának kedvükre való videót a platformon. Megjelenése óta egyre csak nő a felület népszerűsége, így érdemes egy kicsit jobban beleásnunk magunkat a megértésébe.
TikTok passzivitás után függőség
Ahogy a mondás is tartja, a jóra könnyű rászokni – így nem meglepő, hogy a TikTok is könnyedén függőséget okozhat, hiszen ki tudna ellenállni például néhány cuki macskás videónak (vagy egymás után több száznak)? Persze a sikere nemcsak a cukiságfaktor kimaxolásában rejlik: milliónyi tanulságos, érzelmekre ható, jól megszerkesztett tartalmat fedezhetünk fel a segítségével.
A saját bőrünkön is megtapasztalhattuk, hogy mennyi időt el lehet tölteni a felületen, és éppen ebben rejlik a titka is: az időben. Hiszen minden közösségi oldalnak az a legértékesebb, ha a felhasználóik a lehető legtöbb időt töltik el a felületen. Ennek köszönhetően számos lehetőséget is rejt azok számára, akik üzleti célokra szeretnék használni.
A TikTok algoritmusa folyamatosan kínálja nekünk az olyan újabb tartalmakat, amelyekhez hasonlók korábban már kivívták a figyelmünket és a tetszésünket. Minél több időt töltünk itt, annál alaposabban képes minket kiismerni az app. Így érik el azt, hogy a felhasználók a felületen töltött idő alatt a lehető legjobb élményt kapják, hiszen az érdeklődésüknek megfelelő tartalmakat kínálnak számukra. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a TikTokot használók egyre aktívabbak és elkötelezettebbek, és a márkák is sorra kiaknázzák a platform adta lehetőségeket.
Trendek és kihívások
Tartalomgyártói szemmel is tartogat izgalmakat a felület: számos lehetőséget nyújt arra, hogy kreatív videókat készítsünk, hiszen egy pillanatra sem kell elhagynunk az appot ahhoz, hogy a videót megvágjuk, zenét tegyünk alá, feliratot készítsünk rá, vagy éppen filterrel tegyük színesebbé.
A felületen a különböző trendek és kihívások uralkodnak, így, aki ezekre gyorsan és jól tud reagálni, az könnyen jött hírnevet szerezhet magának. És igen, ahogy már ezt a többi közösségi média felületen is megszokhattuk, természetesen van rá példa, hogy a TikTokozásból is (elég jól) meg lehet élni.
Hova tovább?
A TikTokról elterjedt, hogy csak az egészen fiatalok használják, de egyre inkább megjelennek az idősebbek is, ezért nem lenne meglepő, ha hamarosan ez a felület is cikivé válna a tinik számára. És fel is merülhet a kérdés: vajon mi jön ezután?
A végére pedig mutatunk néhány izgalmas magyar példát, amelyek bemutatják, hogy milyen sokszínű ez a felület, és azt is, hogy mindenki találhat a saját érdeklődési körének megfelelő videókat!
Ha éppen az öltözködéshez keresel inspirációt @gina_nemet lesz a te embered (kattints a képre és a TikTok oldalra jutsz):
Franciául tanulnál, vagy csak érdekelnek a nyelvi különbségek, érdekességek? Akkor a Francia Intézet profilját mindenképpen érdemes követni (kattints a képre és a TikTok oldalra jutsz):
@andras.doktor ahogy ő fogalmaz, halad a korral, és egészségügyi kérdésekben segít a felhasználóknak a TikTokon (kattints a képre és a TikTok oldalra jutsz):
A kikapcsolódás mellett jöjjön egy kis szakmázás: @fanni_friedrich marketing stratéga hasznos tippekkel segíti az online jelenlétedet (kattints a képre és a TikTok oldalra jutsz):
És nem hagyhatjuk ki a felsorolásból a humort sem: irány a @sikidegvagyok TikTok oldala (kattints a képre és a TikTok oldalra jutsz):
Ha kíváncsi vagy a Salt Communcations social projektjeire, kattints IDE! Ha felvennéd velünk a kapcsolatot, írj nekünk a Salt Communications oldalán, az elérhetőségeket ITT találod.