Egy csipet só

IDŐKAPUK - Virtuális vetélkedő az 1956-os forradalom helyszínein

2020. november 18. - SaltComm

Nem egyszerű a fiatalok bevonása olyan komoly történelmi témákba, mint az 1956-os forradalom, különösen, ha aktivizálni akarjuk őket. Az Időkapuk c. virtuális vetélkedő azonban éppen ezekre nyújtott megoldást, segítette a 12-19 éves diákok számára e fontos emlékünnepünk megértését. A járványügyi helyzetből adódóan a történelmi vetélkedő keretében a középiskolások egyénileg, online felületen keresztül járhatták be a forradalom helyszíneit, és játékos formában helyezkedhettek bele a magyar történelem e meghatározó időszakába.

idokapuk_mobil_applikacio_design_social.JPG

A hároméves hagyománnyal bíró vetélkedő idén teljesen megújult formában, 2020. október 22. és november 4. között várta a Magyarországon és a határon túl élő középiskolás (12-19 év közötti) diákokat, akik választható fiktív szereplők köntösébe bújva, két külön szinten tesztelhették történelmi, irodalmi és közéleti ismereteiket az ’56-os forradalomhoz és szabadságharchoz kapcsolódóan.

idokapuk_social_hirdetesek_1200x628.png

A játék egy külföldi fotóriporter, egy vérbeli, „csibész” pesti srác, egy fiatal, pécsi ápolónő és egy kolozsvári egyetemista személyes sorsán át láttatta a forradalom eseményeit, kultikus alakjait és mutatta be 1956 meghatározó fővárosi és vidéki helyszíneit az egyes karakterekre szabott küldetési útvonal mentén. A vetélkedő részvevői összesen 16 állomást járhattak be, ahol az adott helyszínhez köthető történelmi események rövid összefoglalója, az általuk kiválasztott ’56-os szereplő életének aktuális történései és változatos kvízkérdések várták őket. Az utóbbiak helyes megválaszolásával különböző értékű pontokat lehetett szerezni, illetve a karakter történetéhez kapcsolódó további pontokat érő eszközöket (pl. lyukas zászló, Molotov-koktél, forradalmi kiáltvány, géppuska stb.) adott időkereten belül. A vetélkedő győztesei azok a játékosok lettek, akik a legmagasabb pontszámot a lehető legrövidebb idő alatt érik el.

idokapuk_social_hirdetesek_1200x6288.png

A játékban 1249 felhasználó regisztrált, ebből 1040 aktiválta magát, 922 választott avatárt, 174 fő volt határon túli játékos és 381 játszotta végig mind a 16 helyszínt.

A sikeres vetélkedő főszervezője a Hungarofest Nonproft Kft. volt. A Salt Communications csapata történész-szakértők bevonásával az interaktív történelmi játék tervezését és megvalósítását segítette: egy történelmi kutatást követően az ügyféllel való közös gondolkozás mentén alakítottuk ki a játék feladatait, fordulóit, menetét a kezdetektől egészen a nyertesek kiértesítéséig. A trendeknek megfelelően újragondoltuk a design elemeket (logó, színvilág, képek, vizuális emelek a weboldalon és az alkalmazásban), hogy az elsődleges célcsoportunk az általános és középiskolás diákok számára minél befogadhatóbb legyen. A játékkal kapcsolatos social kommunikáció akciótervét mi dolgoztuk ki, és menedzsmenjét is mi láttuk el.

xxx

Stratégiai, kommunikációs, arculat, design kérdésekben keress minket bátran, írj nekünk a Salt Communications oldalán, az elérhetőségeket ITT találod.

A bejegyzés trackback címe:

https://egycsipetso.blog.hu/api/trackback/id/tr316289894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása