Egy csipet só

Legjobb barátaid a rendezvényen

2021. szeptember 30. - SaltComm

Ha már a rendezvényed építését navigálod, kezd beérni az előző hetek, hónapok munkája, kézzelfoghatóvá válik, amin annyit dolgoztál. A nagy napra még fel kell vértezned magad, mert egyet biztosan kijelenthetünk, gikszer nélkül nincs rendezvény. Összeszedtük az 5 legfontosabb „kiegészítőt”, amivel a rendezvényt végig talpalhatod.

photo-1505373877841-8d25f7d46678.jpg

#1 Rendezvényes mappa, vagyis maga a Szent Grál

Digitális világban élünk, de van, amiből az analóg megoldás áttekinthetőbb és praktikusabb. A rendezvényes mappa átlagos súlya 2 kg, értéke felbecsülhetetlen, az előző hetek, hónapok egyeztetéseinek listázott kivonata. Külön fakkokba rendezve itt kell lennie a forgatókönyveknek. Azért a királyi többes, mert egy rendezvényre nem csak egy forgatókönyv készül. Van külön a rendezvény egészére, a színpadi programokra, a technikának, a műsorvezetőnek, és van külön az építésre és bontásra vonatkozóan. A forgatókönyvön túl:

  • Listák, mindenről! Check lista, to do lista, rendszám lista, kontakt lista, fellépők listája és a sor majdnem a végtelenségig folytatható.
  • Szerződés másolatok. Időigényes és felesleges dolog első ránézésre, de volt már rá példa, hogy a helyszín és a takarító szolgálat közti konfliktust a szerződésben foglaltakkal lehetett megoldani – mindkét fél a másikra akarta áthárítani a feladatot, de a szerződésből egyből kiderült, kinek mi a hatásköre.
  • Hostess eligazítás. Minden, ami a tréningen elhangzott. Milyen ruhában kell megjelenni, munkaidő, szabályok, partner cégről a tudnivalók, (promóció esetében a promóció és játékszabály pontos ismerete), rendezvény programjai, eseményei, mellékhelységeket merre találják, minden apró részlet, amivel egy vendég meg tudja szólítani az ott dolgozót.
  • Renderek. Magyarul a zenekarok fellépők pontos, egyéni technikai igényeit tartalmazó dokumentum. Ezt korábban már a technikai igényekkel együtt leegyeztetted, viszont nyomtatott formában jó, ha elviszed magaddal és a színpadi technika vezetőjének a kezébe nyomod. Egy ilyen render nem csak egy listát tartalmaz, hanem adott esetben, egy mini „térképet” melyik hangszer/énekes hol foglal majd helyet és neki pontosan milyen technikai igényei vannak. 
  • Engedélyek: közterületfoglalási, pirotechnikai érintett produkció esetén.
  • Biztonsági terv. Ezt korábban a biztonsági cég készítette el, a rendezvény pontos helyszínének, típusának és létszámának ismeretében, mely tartalmazza a kiürítési tervet és a menekülési útvonalakat.

#2 URH rádió

Sokan félnek tőle, feleslegesnek tartják, azt gondolják, miért kell ez, ha már mindenkinél ott lapul a mobiltelefon. Egy rendezvényen ez pótolhatatlan: egyszerre mindenki, a szervezésben fontos résztvevő hallja és vissza tud jelezni. Ha tömegrendezvényt szerveztél, lehetőség van rá, hogy szekcióként külön csatornát kapjanak (például színpad 1-es, catering 2-es, beléptetés 3-as stb.). Mielőtt kiadod a rádiókat, fontos két mondatban elmondani a használatát. Beállítod az adott csatornára, lenyomod a gombot, bemondod a keresztneved, majd távirati stílusban, hogy hol vagy miben kérsz segítséget. „Zsófi vagyok a B épület 1es catering zónájában és takarítót kérek.” Majd elengeded a gombot és megvárod, hogy az illetékes visszaigazolja, hogy értette, vette a kérésed.

photo-1511578314322-379afb476865.jpg

#3 Minden lehetséges helyzetre legyen A, B, C és D terved és gyors probléma megoldó képességed

Elengedhetetlen, hogy gyorsan cselekedj és tudj dönteni. A jó rendezvény az, ahol volt gikszer, de az ügyfél semmit sem vett észre belőle. Fontos szabály, ő itt vendég, nem az ő dolga ezeket megoldani.

#4 Jól bejáratott alvállalkozók, partnerek

Egy rendezvényes rengeteg emberrel dolgozik, hogy a rendezvény precízen, pontosan összeálljon, ez az egész egy csapatmunka, nélkülük nem lenne siker. 

#5 Kényelmes cipő, zsebes ruha /nadrág 

Egy családi napon a 20.000 lépés garantált. Felejtsd el a Hamupipőke cipőt. Elegáns, tiszta, lapos talpú kényelmes viselet kell, nap végére úgyis le fog szakadni a lábad. Ha a ruhád zsebes plusz pont, bele tudod pakolni a telefonjaid.

+1 Túlélő láda

Ez egy kis „bőrönd”, amit a stáb szobában hagysz, de fájdalomcsillapítótól, gyorskötözőn át sniccerig minden van benne.

photo-1561489396-888724a1543d.jpg

Képek forrása: Unsplash

Szerző: Margitfalvy Zsófia, a Salt Communications senior PO managere

xxx

Ha kíváncsi vagy a Salt Communications projektjeire kattintsd IDE, ha szeretnéd felvenni velünk a kapcsolatot, írj nekünk a Salt Communications oldalán, az elérhetőségeket ITT találod.

A bejegyzés trackback címe:

https://egycsipetso.blog.hu/api/trackback/id/tr4816704712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása