Friss diplomásként mindenki szembesül azzal, hogy a fárasztó és idegtépő kihívások nem érnek véget az oklevél átvételekor, hiszen az első állás megszerzése is igazi kihívást jelent. Maga a gondolat – hogy leendő munkaadódat úgy kell meggyőznöd kompetenciáidról, hogy valójában még nem volt „igazi” állásod – anélkül is ijesztő, hogy figyelembe vennénk a pandémia okozta nehezítő tényezőket.
A vírushelyzet miatt a jelenlegi pályakezdők a szokásosnál is nehezebb helyzetben vannak, hiszen amellett, hogy utolsó éveiket és vizsgáikat is online teljesítették, a Covid-19 vírushelyzet miatt kiszámíthatatlanná vált munkaerő-piaci viszonyok között kell elindítaniuk szakmai életüket. Lehet, hogy kezdetben hozzá kell szoknod az elutasításhoz, de a legnehezebb helyzetben sem lehetetlen állást találni a szakmában! Összegyűjtöttünk néhány bevált gyakorlatot, ami megkönnyíti a folyamatot.
Kép forrása: unplash.com
TOP4 tipp a tuti önéletrajzhoz
1. A kevesebb néha több
A legjobb stratégia, ha önéletrajzodban egy oldalra szorítkozol. Ugyan nem fogod tudni minden tapasztalatodat belesűríteni, de ezzel nincs is semmi probléma. Próbáld meg a megpályázni kívánt pozíció szempontjából legfrissebb és legrelevánsabb tapasztalataidat, készségeidet bemutatni.
2. A formázás és a stílus ereje
A tartalom mellett érdemes adni a megjelenésre is! Ma már egyszerű dolgunk van: a Google Docs és a Canva nagyszerű sablonokat kínálnak, amelyek segítségével vizuálisan is vonzó önéletrajzot készíthetsz! Ráadásul ezek teljesen testreszabhatóak, így a végeredmény a saját egyéniségedet fogja tükrözni. Ne feledd, minden előny segít abban, hogy kitűnj a sorból!
3. Olvasd el újra és újra!
A „legbutább” gépelési hibákat is könnyű figyelmen kívül hagyni – főleg, ha a saját munkádat tartod a kezedben. A biztonság kedvéért érdemes megkérni egy megbízható barátot, hogy ő is lektorálja az önéletrajzod. Ha viszont egyedül dolgozol, a Grammarly egy remek (ráadásul ingyenes) szerkesztőeszköz, amely segíthet az ellenőrzésben. A kommunikációs munkák során egyébként különösen fontos, hogy megbízható legyen a helyesírásod –amikor keressük a Salt Communications új csapattagját, mi is mindig figyelünk erre a lehetséges jelöltek kiválasztása során.
4. Készíts portfólió weboldalt!
Ha nincs blogod, vagy egyéb saját felületed, akkor érdemes ezen elgondolkodnod. A korábbi írásaidat és munkáidat összefoglaló digitális portfólió létrehozására tökéletes felületet biztosít a Squarespace vagy a Wix. Ezek a legjobb platformok arra, hogy saját munkáidon keresztül mutasd be képességeid a leendő munkaadódnak, és ezzel kitűnj a többi jelölt közül.
TOP3 tanács az első interjúdhoz
1. Felkészültség
Képesnek kell lenned arra, hogy magabiztosan beszélj a korábbi tapasztalataidról. Érdemes készenlétben tartanod néhány beszédtémát, és képben kell lenned a megpályázott pozíció legfontosabb tudnivalóiról is – ez mind segít abban, hogy gördülékenyen tudj beszélni, és az interjúztatók is megismerhetik a munkamorálod, valamint képességeidet.
2. Ismerd meg a leendő munkahelyed!
Érdemes alapos kutatást végezni arról a szervezetről, amelyik interjúztat. Olvasd el a weboldalukat, blogjukat, ismerd meg a közösségi média felületeken stb. Amennyiben az interjúztató úgy érzi, nem fordítottál időt a szervezet megismerésére, előfordulhat, hogy egyszerűen továbblép a következő jelöltre. Érdemes felkészülni olyan kérdésekre is, mint hogy „magyarázza el, miért szeretne nálunk dolgozni?”, vagy „melyik blogbejegyzésünk tetszett a legjobban?”. Mivel a Salt Communications rendelkezik honlappal, bloggal és számos közösségi oldallal is, ezért mindig leteszteljük a jelöltek felkészültségét.
3. Legyenek kérdéseid!
Mutasd meg az interjúztatónak, hogy valóban érdekel a pozíció és a vállalat ügyfelei. Ne feledkezz meg arról, hogy lényegében te is interjút készítesz velük, hiszen a sikeres felvételi közös érdeketek. Érdemes az állásinterjú előtt összeállítani egy listát a feladatkörrel kapcsolatos kérdésekről, amelyek végső soron segítenek tisztázni, hogy valóban megfelel-e számodra az adott pozíció (amennyiben felajánlják az állást). A fizetésre is javasolt rákérdezni az interjú végén, amennyiben az interjúztatók nem hozzák fel a témakört. A szabadságra és hasonló témákra vonatkozó kérdéseiddel pedig inkább a HR-eshez fordulj.
Meséljetek Ti is a tapasztalataitokról? Mivel egészítenétek ki még a listát?
Szerző: Benyovszky Barnabás, a Salt Communications junior pr asszisztense
Forrás: a PRdaily cikke IDE kattintva.
Ha szeretnéd felvenni velünk a kapcsolatot, írj nekünk a Salt Communications oldalán, az elérhetőségeket ITT találod.